

Regulamin Zarządu RR FSNT NOT |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez adminnot |
Wtorek, 06 Sierpień 2019 09:01 |
REGULAMIN ZARZĄDU
RADOMSKIEJ RADY FEDERACJI STOWARZYSZEŃ NAUKOWO TECHNICZNYCH NACZELNEJ ORGANIZACJI TECHNICZNEJ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE § 1 1. Regulamin określa zasady działania Zarządu terenowej jednostki organizacyjnej FSNTNOT działającej pod nazwą Radomska Rada FSNTNOT, zwaną dalej „Radomską Radą”. 2. Regulamin został przyjęty przez Radę Radomskiej Rady na podstawie § 36 ust. 5 Statutu FSNTNOT. § 2 1. Zarząd jest władzą wykonawczą Radomskiej Rady. 2. Zarząd działa na podstawie Statutu FSNTNOT oraz niniejszego Regulaminu § 3 1. Zadania i kompetencje Zarządu określa § 38 Statutu FSNTNOT. 2. Zarząd przy realizacji swoich zadań podlega uchwałom władz naczelnych FSNTNOT i uchwałom Radomskiej Rady. § 4 1. Zarząd składa się z Prezesa oraz pozostałych członków w liczbie 4 - 6 wybieranych w głosowaniu tajnym przez Radę na okres 4-letniej kadencji. Prezes Zarządu może pełnić tę funkcję nie dłużej niż kolejne dwie kadencję. 2. Mandat członka Zarządu wygasa przed upływem kadencji w przypadkach określonych w Statucie. W szczególności nieudzielenie członkowi Zarządu corocznego absolutorium przez Radę skraca jego kadencję z dniem podjęcia decyzji o odmowie absolutorium (§ 27 ust. 5 i § 31 w zw. z § 36 ust. 4 pkt. 2 Statutu). § 5 Zarząd dokonuje ukonstytuowania na pierwszym swoim posiedzeniu i określa funkcje pozostałych, poza Prezesem, członków Zarządu. § 6 1. Prace Zarządu organizuje i kieruje Prezes. 2. W razie nieobecności Prezesa jego zadania wykonuje wiceprezes lub inny członek Zarządu upoważniony w tym celu przez Prezesa. 3. Członkowie Zarządu mogą działać w zastępstwie Prezesa na podstawie udzielonych przez niego upoważnień z uwzględnieniem postanowień niniejszego Regulaminu. § 7 W przypadku sprzeczności interesów FSNTNOT lub Radomskiej Rady z interesami członka Zarządu lub z interesami osoby pozostającej z członkiem Zarządu w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu bądź w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa, członek Zarządu obowiązany jest powstrzymać się od udziału w rozstrzyganiu takiej sprawy. II. ORGANIZACJA PRACY I TRYB DZIAŁANIA ZARZĄDU § 8 Zarząd rozpatruje sprawy i podejmuje uchwały oraz inne decyzje na posiedzeniach. § 9 1. Posiedzenia Zarządu odbywają się stosownie do potrzeb, lecz nie rzadziej jak cztery razy w roku. 2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes lub w razie jego nieobecności jeden z upoważnionych przez niego członków Zarządu. Na wniosek, co najmniej czterech członków Zarządu Prezes zobowiązany jest do zwołania posiedzenia Zarządu w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. 3. Porządek posiedzenia Zarządu proponuje Prezes. Członkowie Zarządu mogą zgłaszać swoje propozycje do porządku obrad. 4. Zawiadomienia o posiedzeniu wraz z materiałami i proponowanym porządkiem obrad są wysyłane do wszystkich członków Zarządu i Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia. 5. W szczególnych przypadkach może zostać zwołane nadzwyczajne posiedzenie Zarządu bez zachowania terminu określonego w ust. 4. 6. W sprawach szczególnie pilnych uchwały i inne decyzje Zarządu mogą być podejmowane w drodze głosowania pocztą elektroniczną. Do ważności uchwał podjętych w tym trybie niezbędne jest: 1) przesłanie projektu uchwały do wszystkich członków Zarządu z żądaniem potwierdzenia odczytania powiadomienia przed terminem głosowania wskazanym w powiadomieniu, 2) udział w głosowaniu wszystkich członków Zarządu, 3) uzyskanie bezwzględnej większości głosów członków Zarządu za przyjęciem uchwały lub podjęciem innej decyzji. 7. Powyższa forma głosowania nie może dotyczyć spraw majątkowych i kadrowych. Podjęte uchwały i inne decyzje wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu. § 10 1. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes, a w przypadku jego nieobecności wiceprezes lub upoważniony przez niego jeden z członków Zarządu. 2. W posiedzeniu Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek tej Komisji oraz inne osoby zaproszone do udziału w posiedzeniu. 3. Uchwały i decyzje Zarządu zapadają bezwzględną większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy członków Zarządu. § 11 1. Prezes może dokonywać rozdziału poszczególnych spraw i zadań między członków Zarządu w celu ich prowadzenia i przygotowania do ostatecznej decyzji Zarządu. 2. W uzasadnionych przypadkach Zarząd może upoważnić Prezesa i poszczególnych członków Zarządu do podejmowania we własnym zakresie decyzji w określonych sprawach. Decyzje te muszą być przedstawione na najbliższym posiedzeniu Zarządu do zatwierdzenia. 3. Członkowie Zarządu są upoważnieni do podpisywania korespondencji na zewnątrz w zakresie zleconych im zadań. § 12 1. Do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych dotyczących majątku własnego Radomskiej Rady upoważnieni są działający wspólnie dwaj członkowie Zarządu, zgodnie z § 36 ust. 7 Statutu. 2. Członkowie Zarządu przy składaniu oświadczeń woli w sprawach majątkowych działają na podstawie uchwał i innych decyzji podjętych uprzednio przez Zarząd, a w przypadkach określonych w Statucie na podstawie uchwał Rady i zgody Rady Krajowej. 3. Zarząd może udzielać poszczególnym swoim członkom oraz innym osobom, indywidualnie lub łącznie: 1) pełnomocnictw szczególnych w celu reprezentowania Radomskiej Rady przy załatwieniu określonych spraw oraz 2) pełnomocnictw ogólnych upoważniających do czynności zwykłego zarządu osoby zarządzające jednostkami organizacyjnymi niemającymi osobowości prawnej w zakresie działalności tych jednostek. 4. Zarząd może także udzielać pełnomocnictw do powtarzających się czynności określonego rodzaju Prezesowi, stale urzędującemu członkowi Zarządu i Dyrektorowi Biura, a także innym osobom w uzasadnionych przypadkach. 5. Korespondencja nie zawierająca oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków Radomskiej Rady może być podpisywana przez upoważnionych przez Zarząd pracowników Biura, w tym Dyrektora Biura oraz kierowników jednostek organizacyjnych działających w ramach Radomskiej Rady. § 13 Z posiedzeń i czynności Zarządu sporządza się protokoły i inną dokumentację, w tym prowadzi się zbiór podjętych uchwał, według zasad określonych przez Zarząd. § 14 1. Obsługę organizacyjno-techniczną Zarządu zapewnia Biuro Radomskiej Rady. 2. Prezes w imieniu Zarządu sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Biura oraz reprezentuje pracodawcę w stosunku do pracowników Biura przy dokonywaniu czynności z zakresu prawa pracy zgodnie z kodeksem pracy. 3. Zarząd wnioskuje o powołanie i odwołanie Dyrektora Biura oraz ewentualnie jego zastępcę. Zatrudnianie i zwalnianie Dyrektora Biura następuje z uwzględnieniem § 39 Statutu FSNTNOT. 4. Dyrektor Biura kieruje pracą Biura i jego komórek organizacyjnych oraz podlega bezpośrednio Prezesowi. 5. Zarząd określa zadania i organizację Biura FSNTNOT, w tym jego schemat organizacyjny oraz ustala zadania Dyrektora Biura. 6. Zarząd zwołuje posiedzenia Rady zgodnie z § 10 Regulaminu Radomskiej Rady FSNT NOT. 7. Zarząd na zebrania sprawozdawcze (sprawozdawczo-wyborcze) przygotowuje roczne (kadencyjne) sprawozdania z działalności Zarządu opracowuje budżety i sprawozdania finansowe Radomskiej Rady. Przewodniczący Zebrania Rady Niniejszy Regulamin Zarządu RR FSNT NOT zatwierdzony uchwałą Rady z dnia 25.06.2019 r. wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia. |
